Pozor na podvodné reštaurácie: Turista dostal vyše 500-eurový účet za obed

, 09.11.2017 07:00

Nahnevaný britský turista napísal starostovi Benátok sťažnosť po tom, čo on a jeho rodičia dostali v reštaurácii blízko Námestia svätého Marka účet 526 eur.

Námestie sv. Marka v Benátkach
Námestie sv. Marka v Benátkach Autor: SITA/AP, Luca Bruno

Univerzitný profesor z Birminghamu Luke Tang povedal, že on a jeho 70-roční rodičia boli šokovaní, keď za jedlo z morských plodov, ktorého väčšinu si ani neobjednali, mali zaplatiť takúto závratnú sumu, cituje portál Traveller.com.au.

Čašníkov v reštaurácii Trattoria Casanova obvinil, že jednoducho zneužili to, že nehovorí taliansky. Na stole im pristáli pokrmy, o ktoré nežiadali a obsluha im ani nepovedala, koľko stoja. Tang označil reštauráciu za nechutné miesto.

V liste, ktorý rozhorčený Tang adresoval starostovi Luigimu Brugnarovi, píše, že neočakáva, že by tieto peniaze dostal späť, ale chce upozorniť na nekalé správanie tohto podniku, ktoré môže vážne narušiť povesť mesta na kanáloch. Pridal aj účet, na ktorom bolo zúčtovaných 20 čerstvých ustríc, špagety s kalmárom, grilovaná ryba a rak.

Neskoro, ale predsa

Tang zároveň vysvetlil, prečo záležitosť neriešil priamo na mieste: „Ponáhľali sme sa na lietadlo a zároveň som nechcel rozrušiť mojich starých rodičov, otec je na liekoch“.

Po príchode domov sa Angličan rozhodol trocha pátrať a zistil, že rozhodne nie je jediný, koho reštaurácia takto podviedla. Na internete našiel mnoho sťažností japonských a kórejských turistov. Zdá sa, že Trattoria Casanova sa zameriava špeciálne na ázijských návštevníkov, ktorí sa kvôli jazykovej bariére nebudú sťažovať.

Slovo dostal aj majiteľ spomínanej reštaurácie. Vysoký účet obhajoval tým, že všetky položky si anglickí turisti objednali a všetky jedlá sú uvedené v menu spolu s cenami. „Koľko stojí 100 gramov ryby je uvedené v jedálnom lístku,“ povedal manažér pre taliansku tlačovú agentúru Ansa. „Nič z toho, čo im čašníci položili na stôl, neodmietli a nevrátili,“ dodal.

V neprospech reštaurácie, ktorú nedávno vynovili a ktorá má vynikajúcu polohu blízko najslávnejšieho námestia v Benátkach, hovoria aj negatívne recenzie na internete. Na stránke TripAdvisor, kde turisti hodnotia jednotlivé destinácie, ju 56 % návštevníkov označilo za „hroznú“; „vynikajúco“ alebo „veľmi dobre“ sa v nej cítilo len 18 % zákazníkov.

Zmrzlina za 16 eur

Nekalé podnikanie, zdá sa, nie je ojedinelé. Podobnú skúsenosť, ale na inom mieste v Benátkach, mal aj japonský pár. Za tanier špagiet s homárom dostali návštevníci z východnej Ázie účet, pri ktorom im takmer zabehlo – čašník v reštaurácii v okrese Cannaregio si vypýtal 120 eur. Japonci to však tak nenechali a dali si zavolať manažéra. Po sťažnosti, ktorú podporili aj ďalší zákazníci stravovacieho zariadenia, im účet znížili o 40 percent.

Šialené účty sa vyskytli aj v iných častiach krajiny na Apeninskom polostrove. V roku 2009 sa šokovaný Japonec a jeho snúbenica dozvedeli, že za jedlo v istej rímskej reštaurácii na námestí Piazza Navona by mali zaplatiť 695 eur. Tento príbeh sa skončil šťastne – prípad sa dostal až k samotnému primátorovi hlavného mesta, ktorý sa turistom ospravedlnil.

V roku 2013 boli zasa štyria britskí turisti prekvapení, keď im za štyri kopčeky zmrzliny v blízkosti Španielskych schodov naúčtovali 64 eur.

Zdroj: Independent.co­.uk; Dailymail.co.uk

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#účet #Taliansko #reštaurácia #Benátky
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk