Reagoval tak na otvorený list, ktorý mu adresoval nahnevaný britský turista Luke Tang po tom, ako mu vraj na stole v reštaurácii Trattoria Casanova pristáli jedlá, ktoré si neobjednal, no zjedol.
On a jeho rodičia po návrate domov pátrali, či je to bežný ťah majiteľov stravovacích zariadení a zistili, že čašníci v meste na kanáloch podľa zahraničných návštevníkov radi zneužívajú ich nevedomosť taliančiny a neschopnosť reklamovať objednávku.
Tang primátora varoval, že ak sa budú podobné podvody opakovať, môže to vážne narušiť dobrú reputáciu celého mesta aj krajiny, píše portál Traveller.com.au.
Primátor Luigi Brugnaro, ktorý si neberie servítku pred ústa, však nezareagoval tak, ako by urazený turista očakával. Prostoreký Talian návštevníkom odkázal, že by sa mali naučiť taliančinu a dokonca aj nejaký benátsky dialekt, aby si vedeli v reštaurácii objednať.
V podobných prípadoch v minulosti, keď sa zahraniční turisti sťažovali, že im nejaké zariadenie zaúčtovalo neprimerane vysokú sumu, sa mestá ako napríklad Rím ospravedlnili a dokonca ako odškodné ponúkli poškodeným dovolenku na vlastné náklady.
"Niekto je a pije v reštaurácii a potom povie, že nerozumie jazyku? Ak prídete do Talianska, musíte sa naučiť taliansky a možno by bolo dobré aj pár lokálnych slov Benátčanov,“ povedal primátor.
Tangovci podľa neho skonzumovali všetko, čo sa im objavilo pred nosom a nesťažovali sa. „Zjedli všetko, na tanieroch im nezostalo nič, ale nenechali ani cent tringeltu,“ hnevá sa Brugnaro.
„Keď prídete do Benátok, musíte sa trochu uvoľniť. Ste vítaní, ale musíte míňať," odkazuje ďalším turistom, ktorí plánujú výlet do romantického mesta.