Romantické podujatie neprinieslo len ľudové pobavenie, ale aj ekonomický prospech. Britský štatistický úrad ešte pred sobášom odhadoval, že návštevníci, ktorí si udalosť nenechajú ujsť – pricestujú na miesto konania, zaplatia si nocľah v hoteli a nakúpia nejaké suveníry s podobizňou nového manželského páru – zanechajú v Británii v prepoče približne 600 miliónov eur.
Zazvonil zvonec, no príbehu nie je koniec. Torty zmizli z tanierov, víno sa vypilo a fanúšikovia odcestovali, ale jedno miesto zo sobáša Harryho a Meghan naďalej profituje.
Mesto Windsor, kde sa veľkolepá slávnosť konala, sa stalo novou najpopulárnejšou letnou turistickou destináciou Británie.
Od mája, kedy sa Harry a Meghan vzali, stúpol počet rezervácií hradu Windsor o neuveriteľných 92 percent.
Odborníci na cestovný ruch predpokladajú, že takýto trend potrvá ešte dlho a očakávajú, že prichádzajúci návštevníci okrem miesta konania svadby ďalej pôjdu navštíviť aj iné pamiatky a atrakcie Spojeného kráľovstva.
Z prílevu turistov tak mimoriadne ťažia aj populárne autobusové prehliadky Londýna, davy víta aj majestátny londýnsky Tower, kde sú uložené kráľovské korunovačné klenoty, a záujmu sa tešia vyhliadkové plavby po Temži.
A na radosť všetkých obchodníkov, turistických sprievodcov či hotelierov sa schyľuje hneď aj k ďalšej kráľovskej svadbe. Už na jeseň pôjde uličkou v bielych šatách, v ústrety svojmu snúbencovi aj princezná Eugenie. Kde? Kde inde ako na hrade Windsor?