Nové propagačné videá mapujú prírodné unikáty hlavného mesta

Bratislava ako hlavné mesto v lone prírody je nosnou témou nového propagačného videa a štyroch video spotov, ktorých cieľom je prilákať turistov do slovenskej metropoly.

16.10.2018 14:45
debata

Hlavné mesto pri nich využíva fakt, že je v rámci hodnotení označované ako tretie najzelenšie mesto na svete. Videá mapujú a zvýrazňujú zelené stránky mesta, pričom približujú faunu a flóru na území Bratislavy spolu s možnosťami na relax či športovanie.

„Priamo na území mesta máme niekoľko chránených oblastí, unikáty fauny a flóry, chránené biotopy. Máme tu Dunajské luhy, vďaka Dunaju a prítoku Morava je tu jedna z najmimoriad­nejších destinácií a zimovísk pre vodné vtáctvo. Je to unikátne prírodné prostredie a myslíme si, že sme také hlavné mesto v lone prírody,“ uviedla v pondelok na tlačovej besede Alžbeta Melicharová, predsedníčka predstavenstva Bratislava Tourist Board (BTB).

Snahou je tak predstaviť Bratislavu aj z inej stránky, nielen ako kultúrne a historické mesto. Nová kampaň pozostáva zo všeobecného propagačného videa, ktoré bude využívané na veľtrhoch a iných prezentáciách. Online prezentáciu tvorí séria štyroch reklamných video spotov v troch jazykových mutáciách, teda v slovenčine, angličtine a nemčine. Ich nosnými témami je Dunaj, možnosti na relax rodín s deťmi v prírode, šport a adrenalín v prírode a prezentácia divokej prírody.

Zachytené sú napríklad fauna a flóra Mestských lesov v Bratislave, zákutia Železnej studničky, Kačína či Koliby, náučné chodníky v prírodných oblastiach Dunajských luhov, Devínskej Kobyly či povodí Dunaja a Moravy, ale tiež lokality Horského parku a Sadu Janka Kráľa ako najstaršieho verejného parku v strednej Európe. Videá približujú Bratislavu a jej okolie ako jednu z najvýznamnejších lokalít na pozorovanie vtáctva či ako významnú migračnú trasu a zimovisko pre vodné vtáctvo. Poukazujú tiež na to, že Bratislava má na svojom území rôzne druhy lesov, od lužných cez dubové, hranové po bukové. Ponúkajú možnosti na relax pri vode, okolo mestských jazier či po peších a cyklotrasách. Nechýbajú ani rozhľadňa na Kamzíku či domčeky v korunách stromov.

Video spoty sú súčasťou aktivít BTB v rámci Marketingovej a komunikačnej stratégie Bratislavy 2018 2022. BTB už tento rok pred tohtoročnou letnou turistickou sezónou realizovala kampaň pre návštevníkov z Rakúska, Čiech, Nemecka a Veľkej Británie, ale tiež kampaň pre domácich návštevníkov. Počet turistov každý rok narastá, za uplynulé roky ich navštívilo Bratislavu cez 4,5 milióna. V roku 2017 vybralo hlavné mesto na dani z ubytovania takmer päť miliónov eur.

debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava