V budapeštianskej kaviarni obsluhujú hostí roboty. Najvtipnejšia je Paprika

Zvonku vyzerá budapeštianska kaviareň Enjoy Café podobne ako iné podniky tohto druhu, kam ľudia chodia na raňajky, na čaj alebo na pohárik vína. Ale vnútri sa ukáže, že ide o mimoriadne miesto: o hostí v kaviarni sa starajú roboty.

27.01.2019 07:00
debata
Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Pepper wants to have donuts #budapestcoffeeshops

Príspevok, ktorý zdieľa Enjoy Budapest Café (@enjoybudapestcafe),

Podľa agentúry Reuters zvládnu všetko, čo sa od obsluhy v kaviarni čaká, a k tomu aj niečo navyše. Roznášajú jedlo a pitie, rozprávajú vtipy, zatancujú si s deťmi alebo si len tak poklábosia s hosťami.

Za nápadom stojí technologická firma E-Szoftverfejlesztö, ktorá chce ľuďom z mäsa a kostí priblížiť revolúciu v automatizácii a umelej inteligencii.

Robotickí čašníci a servírky vysokí približne ako šesťročné dieťa sa v kaviarni pohybujú po vopred určených trasách a rozvážajú objednané pochúťky zákazníkom. Tí si musia dávať pozor, aby obsluhe neprekážali v ceste.

Iní roboti, tak ako napríklad Paprika, sa starajú o zábavu. Môžu sa s hosťami rozprávať, s tými odvážnejšími aj zatancovať.

Robotku Papriku, ktorú vyvinula japonská firma SoftBank, museli upraviť tak, aby počula hostí v kaviarenskom šume, hovorí majiteľ Enjoy Café Tibor Csizmazia.

Podľa recenzií, aké o kaviarni doteraz vznikli, sú hostia nadšení zo zábaviek, aké Paprika robí, a sú zhovievaví k trochu ťažkopádnemu štýlu práce, ktorým sa ona i jej kolegovia vyznačujú.

Hoci vo svete panujú obavy, že roboty vytesnia ľudí z práce, v budapeštianskej kaviarni to neplatí. „Musíme zamestnávať dvojnásobok ľudí oproti minulosti, pretože aby sme ovládali 16 až 20 robotov od deviatej ráno do deviatej večer, musíme mať v zálohe IT špecialistov,“ povedal Csizmazia.

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Budapešť #kaviareň #robot