„Aj keď sme počas prvých dvoch rokov robili aj rýchlejšie riešenia vo forme značenia ochranných cyklopruhov, je našim cieľom robiť kvalitné oddelené cyklotrasy,“ doplnil Vallo.
Ako príklad uviedol segregovanú cyklotrasu Starohájska, pri ktorej mesto vylepšilo pôvodnú projektovú dokumentáciu. „Zvýšili sme tak kvalitu aj bezpečnosť cyklistov, zachovali viac drevín a zelene v území a prvýkrát sme použili červený asfalt s lepšou štruktúrou aj viditeľnosťou, čo je výrazným kvalitatívnym posunom v budovaní cyklotrás,“ vysvetlil primátor.
„Cyklodoprava ako jedna z hlavných tém Plánu Bratislava je pre nás prioritou a postupujeme na základe akčného plánu rozvoja cyklistickej a pešej dopravy, ktorý sme vytvorili prvý rok po voľbách,“ uviedol ďalej Matúš Vallo a vysvetlil, že proces prípravy a realizácie cyklistickej infraštruktúry je veľmi zložitý a zdĺhavý, čo spomaľuje výstavbu cyklochodníkov a cyklotrás.
„Aj v tomto roku bolo vidieť citeľný nárast cyklistov v meste. Určite zapôsobilo aj obdobie prvej vlny COVID-19,“ myslí si primátor.
„Pre potrebu lepšieho základu dát sme tento rok nainštalovali dva kusy nových cyklosčítačov (na Starom moste a na Dvořákovom nábreží) a plánujeme ešte jeden nainštalovať,“ uzavrel.