V tejto reklame nik nezomrel! Letuška sa postavila na vrchol najvyššej budovy sveta

Pravda alebo len filmový trik? Túto otázku si kládli milióny vydesených divákov po tom, ako dopozerali reklamu Emirates Airline, v ktorej letuška stojí na samom vrchu najvyššieho mrakodrapu sveta.

14.08.2021 07:00
debata (3)

Letecká spoločnosť so sídlom v Spojených arabských emirátoch nedávno zverejnila reklamu natočenú na najvyššej budove planéty. Zábery okamžite vyvolali obrovský rozruch. Niet divu.

V 30-sekundovej reklame stojí Nicole Smith-Ludvik, profesionálna inštruktorka parašutizmu z Veľkej Británie, oblečená ako členka posádky Emirates, na špici mrakodrapu Burdž Chalífa, píše NDTV.

V ruke drží sériu transparentov s nápisom: „Presunutím SAE do zoznamu UK Amber sa cítime ako na vrchole sveta. Leťte s Emirates. Leťte lepšie.“

Aj keď diváci spočiatku nevidia, kde Smithová-Ludviková stojí, kamera sa čoskoro oddiali a odhalí, že je skutočne na vrchole najvyššieho mrakodrapu.

Reklama ponúka dramatický pohľad na Dubaj rozprestierajúci sa stovky metrov pod Nicole Smithovou-Ludvikovou, ktorá stojí na úzkej rímse a okolo nej sviští vietor.

Burj Khalifa v Dubaji je najvyššou budovou na svete, má 163 poschodí a výšku 828 metrov.

Ako to spravili?

Video, samozrejme, vyvolalo aj búrku otázok o jeho pravosti. Niektorí užívatelia sociálnych sietí obvinili Emirates, že na natáčanie videa použili len zelnú stenu v štúdiu a celé prostredie šialenej výšky vytvorili v počítači.

Spoločnosť Emirates však podľa News18 zareagovala a na Twitteri zdieľala video, ktoré dokazuje, že reklamu skutočne natočili so skutočnou osobou, priamo na najvyššom bode najvyššieho mrakodrapu na svete.

Náročné filmovanie si vyžiadalo podrobné naplánovanie a prísne bezpečnostné opatrenia, uviedli Emirates.

Spoločnosť tiež odhalila, že casting na odvážlivkyňu na „vrchole sveta“ absolvovalo aj niekoľko skutočných letušiek, ktoré boli ochotné podujať sa na túto bláznivú úlohu, no nakoniec sa rozhodli pre profesionálnu inštruktorku parašutizmu.

Kvôli nakrúcaniu postavili na špici mrakodrapu malú plošinu, na ktorej Nicole Smith-Ludvik stála. Hrdinka bola pripevnená k stĺpiku trčiacemu za ňou prostredníctvom skrytého postroja pod uniformou Emirates.

Natáčanie reklamy sa začalo podľa Travel Weekly pri východe slnka a trvalo asi päť hodín – okrem hodiny a 15 minút, ktoré tím potreboval na výstup na vrchol mrakodrapu.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #reklama #Dubaj #letuška #Emirates #Burj Khalifa