Turistická reklama na región s mestom, ktoré je zapísané na zozname UNESCO, sa teraz zameriava úplne na Európu, píše APA.
Masy čínskych turistov boli pred covidovou krízou s Halstattom neodlučne spojené. Pandémia obrázok trochu zmenila. Číňania sa síce opäť vracajú, ale pomalšie, než sa čakalo, čo by podľa APA mohlo súvisieť aj s byrokratickými prekážkami v Číne.
Čínski a japonskí turisti sa do Hallstattu a okolia „ešte naozaj nevrátili“, potvrdil APA aj Christian Schirlbauer z kancelárie turistického regiónu Dachstein a Soľná komora.
Z týchto krajín prichádzajú skôr individuálni turisti, skupinové výpravy takmer vôbec.
Schirlbauer povedal, že podľa jeho informácií to súvisí aj s tým, že platnosť mnohých čínskych cestovných pasov po koronavírových uzávierkach vypršala a vybavenie nových trvá mesiace.
Viac turistov podľa Schirlbauera naopak prichádza z Južnej Kórey a Indie.
Na týchto ázijských trhoch sa však nerobí žiadna reklama na rakúsky región. Tá sa sústredí na Rakúsko, Nemecko, Česko a Holandsko, upozorňuje Schirlbauer. Dohromady je pritom počet prenocovaní takmer na predcovidovej úrovni.
Ak v roku 2019 ich bolo 1,058 milióna, vlani to už bolo 1,042 milióna. Pre tento rok sa počíta prinajmenšom s vyrovnaním roku 2019 – aj vďaka priaznivej zime a skutočnosti, že Bad Ischl je tento rok jedným z Európskych hlavných miest kultúry.
V niektorých dňoch sa v uličkách Halstattu tiesni 10 000 návštevníkov, čo predstavuje značnú záťaž pre život zhruba 750 stálych obyvateľov mestečka. Už pred pandémiou preto radnica zaviedla takzvaný slotový systém a vpúšťa nanajvýš 54 autobusov za deň.