Chodia Slováci do práce na bicykloch? Kde je najviac mestských cyklotrás?

V mnohých európskych mestách nie je naskakovanie na bicykel len o presune z bodu A do bodu B – je to kultúrny základ, ekologický záväzok a životný štýl. Auto je v určitých častiach kontinentu stále kráľom, no vzostup miest priateľských k cyklistike pretvára mestskú krajinu a ponúka cestujúcim zdravšiu a zelenšiu alternatívu.

03.12.2024 07:00
debata

Holandsko, špeciálne Amsterdam, býva často korunované hlavným mestom cyklistiky. S 35 000 kilometrami cyklistických chodníkov a takmer 40 % všetkých dochádzaní na bicykli Holanďania ovládli umenie života priateľského k bicyklom.

Podobne aj Kodaň je rajom cyklistov. Takmer 50 % obyvateľov tu denne bicykluje do práce alebo do školy, a to vďaka inovatívnej infraštruktúre, ako sú „Superdiaľnice na bicykli“ a mosty určené výhradne pre bicykle.

Severná Európa naďalej dominuje cyklistickej scéne. Mestá ako Utrecht v Holandsku a Malmö vo Švédsku uprednostňujú bicykle s vyhradenými jazdnými pruhmi, parkoviskami pre bicykle a dokonca aj verejnými stanicami na opravu bicyklov.

Ktoré krajiny majú najviac áut? Jednotka prekvapí, dvojka vôbec a trojka je náš sused!
Video
Zdroj: Pixabay

V Nemecku mestá ako Mníchov a Berlín zväčšujú cyklistické pruhy, aby uspokojili nárast počtu cestujúcich na bicykli.

Južná Európa medzitým mierne zaostáva. Teplejšie počasie a kopcovité terény môžu spôsobiť, že cyklistika bude menej praktická, ale mestá ako Sevilla v Španielsku a Bologna v Taliansku vykazujú pokrok s programami zdieľania bicyklov a zlepšenou infraštruktúrou.

Malaga, Španielsko
Malaga, Španielsko
+6Malaga, Španielsko

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #bicykel #cyklistika #cyklotrasy #bicyklovanie