Holandsko, špeciálne Amsterdam, býva často korunované hlavným mestom cyklistiky. S 35 000 kilometrami cyklistických chodníkov a takmer 40 % všetkých dochádzaní na bicykli Holanďania ovládli umenie života priateľského k bicyklom.
Podobne aj Kodaň je rajom cyklistov. Takmer 50 % obyvateľov tu denne bicykluje do práce alebo do školy, a to vďaka inovatívnej infraštruktúre, ako sú „Superdiaľnice na bicykli“ a mosty určené výhradne pre bicykle.
Severná Európa naďalej dominuje cyklistickej scéne. Mestá ako Utrecht v Holandsku a Malmö vo Švédsku uprednostňujú bicykle s vyhradenými jazdnými pruhmi, parkoviskami pre bicykle a dokonca aj verejnými stanicami na opravu bicyklov.
V Nemecku mestá ako Mníchov a Berlín zväčšujú cyklistické pruhy, aby uspokojili nárast počtu cestujúcich na bicykli.
Južná Európa medzitým mierne zaostáva. Teplejšie počasie a kopcovité terény môžu spôsobiť, že cyklistika bude menej praktická, ale mestá ako Sevilla v Španielsku a Bologna v Taliansku vykazujú pokrok s programami zdieľania bicyklov a zlepšenou infraštruktúrou.