Otázky a odpovede: Na čo si dať pozor pri výbere pobytu či zájazdu?

28.04.2014 06:00
hotel, posteľ, pár
Dovolenka má byť pre vás oddychom, preto sa vyplatí odpovede na niektoré otázky vedieť vopred. Autor:

Plánujete kúpeľný či iný zájazd alebo pobyt a nie ste si celkom istý, ako vybrať hotel a čo všetko očakávať? Možno vám pomôžu naše otázky a odpovede.

Ako si vybrať a objednať pobyt?

Na vyhľadávanie zájazdov a pobytov slúžia nielen katalógy a webové stránky cestovných kancelárií, ale špecializujú sa na ne aj rôzne internetové rezervačné systémy, ktoré zahŕňajú stovky kúpeľných, relaxačných a wellness pobytov z rôznych oblastí. Nájsť na nich možno pobyt podľa predstáv vyplnením jednoduchých formulárov. Ľahko tak nájdete nielen destináciu, ale aj ubytovacie zariadenie. Stránky ponúkajú aj služby ako porovnávanie pobytov v jednotlivých kategóriách, či už podľa lokality alebo cenovej úrovne či typu pobytu. Bonusom môže byť služba ako rebríček popularity, kde sú zoradené momentálne najvyhľadávanejšie alebo najpopulárnejšie miesta alebo pobyty. V prípade ak si sami neviete vybrať pobyt, pomôžu vám operátori pri telefóne.

O koľko klient preplatí pobyt, keď si ho objedná prostredníctvom rezervačného systému a nie priamo cez hotel alebo cestovnú kanceláriu?

Pobyt nepreplatí, lebo ceny pobytov sú rovnaké v porovnaní s cenami jednotlivých ubytovacích zariadení.

Akým spôsobom sa zvyčajne platí za pobyt?

Pobyt je možné uhradiť vkladom alebo prevodom na účet systému počas rezervácie pobytu. Možné je platiť aj kreditnou kartou. Platiť sa dá aj poukážkami rôznych spoločností. Ak kupujete pobyt cez stránku s vyhľadávaním nie je možné platiť priamo v hoteli, pretože na základe platby klient dostáva voucher, na základe ktorého následne čerpá objednané služby. Storno v prípade choroby je bezplatné, potrebné je však v niektorých prípadoch doložiť zdravotnú dokumentáciu. Bezplatná býva aj zmena mena účastníka pobytu.

Je možné v prípade polpenzie zameniť večeru za obed?

To je individuálne v jednotlivých zariadeniach.

Je možné si na mieste pobyt rozšíriť o iné služby kúpeľov alebo hotela?

Samozrejme, pracovníci zariadení radi vyjdú klientom v ústrety a podľa voľných kapacít služieb si ich môžete dokúpiť na mieste.

Je možné na pobyt zobrať psa alebo mačku?

Niektoré ubytovacie zariadenia umožňujú zobrať si so sebou zviera. Ohľadne detailov sa informujte priamo v hoteli alebo u operátora, ktorý vašu požiadavku vybavuje.

Čo sa stane, ak nebudem spokojný s pobytom, ubytovacím zariadením alebo s poskytovanými službami?

V rámci reklamačného konania je nutné na mieste spísať reklamačný protokol so zástupcom hotela či kúpeľov a poslať jeho kópiu. Ak je reklamácia oprávnená, suma za reklamované služby bude klientovi vrátená.

Spracované podľa relaxos.sk

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#zájazd #hotel #kúpele #výber #služby #pobyt
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk