Miestne úrady preto predstavili plán, ktorého cieľom je prilákať opäť návštevníkov a na ktorý vyčlenili milión eur.
Po krvavom útoku, od ktorého uplynul mesiac, sa život vrátil rýchlo do normálu, ale obsadenosť hotelov v Nice klesla o 20 percent, v Cannes dokonca o takmer 30 percent, uviedla rozhlasová stanica France Info.
Predstaviteľ departementu Eric Ciotti potvrdil, že od 14. júla ubudlo turistov, ale uvedené čísla odmietol s tým, že situácia sa ešte len vyhodnocuje.
Turistický priemysel na Azúrovom pobreží predstavuje ročne tržby okolo päť miliárd eur a zamestnáva v rôznej miere dohromady 150 000 ľudí. Vlani navštívilo letoviská na juhu Francúzska okolo 12 miliónov domácich a zahraničných návštevníkov, spresnila agentúra AFP.
Mimoriadny plán oživenia turistiky po incidente, keď do davu ľudí oslavujúcich štátny sviatok v Nice úmyselne nabehol islamský útočník s nákladným autom, počíta napríklad so zverejňovaním dobrých skúseností turistov na sociálnych sieťach.
Úrady pre tento účel vytvorili špeciálne oddelenie. Kampaň nazvaná CôtedAzurnow (Azúrové-pobrežie-teraz) zahŕňa aj televízne spoty a vylepovanie plagátov.