Top destináciou pre Slovákov je Slovensko, zo zahraničia zas prichádza najväčší vyhľadávací záujem z Poľska. Prinášame prehľad najvyhľadávanejších cestovných a turistických informácií na slovenskom Googli.
Destinácie sú top
Najväčší objem vyhľadávania v súvislosti s cestovaním patrí jednoznačne destináciám (teda konkrétnym cieľom), ktorých sa týka až 62 % vyhľadávaní.
Nasledujú hotely (21 %) a letenky (6 %). Dopyt v týchto kategóriách zaznamenal 14 – 18 %-ný nárast v objeme vyhľadávaní.
V prípade hotelov sa až 68 % vyhľadávaní týka konkrétnej destinácie. Tá je tiež hlavným atribútom vyhľadávania aj v prípade autobusov a vlakov (47 %).
Letenky vyhľadávame najmä podľa značky leteckej spoločnosti či predajcu leteniek (až 84 %).
Zájazdy a last minute pobyty majú rovnaké zastúpenie vyhľadávania (37 %) podľa destinácie a tiež podľa značky, kde sa zameriavame najmä na ponuky cestovných kancelárií, či predajcov ubytovania.
Tretina vyhľadávaní cez mobily
Mobilné zariadenia a najmä smartfóny do veľkej miery ovplyvňujú aj naše vyhľadávacie návyky. V roku 2016 sa až tretina vyhľadávaní spojená s cestovaním uskutočnila na mobile, čo predstavuje až 54 %-ný nárast oproti 2015.
Na mobiloch vedú v objeme vyhľadávania prepravné služby a taxíky (64 %), nasleduje počasie (36 %) a autobusy a vlaky (36 %). Slováci na smartfónoch tiež vyhľadávajú tipy na aktivity v destinácii (34 %) ako aj výlety v okolí (33 %).
Najvyhľadávanejšou destináciou Slovákov je Slovensko
Keď sa pozrieme na destinácie, ktoré vyhľadávali Slováci najviac v roku 2016, až 39 % sa týkalo Slovenska.
Medzi najvyhľadávanejšie slovenské mestá patrí Bratislava, Vysoké Tatry, Košice, Liptovský Mikuláš a Poprad.
Zo zahraničných destinácií prejavili Slováci vo vyhľadávaní najväčší záujem o Českú republiku a Chorvátsko, nasledované Talianskom, Maďarskom, Rakúskom, Španielskom a Gréckom.
Zo zahraničných miest najčastejšie vyhľadávame Viedeň, Prahu, Budapešť, Schwechat a Londýn.
O Slovensko sa najviac zaujímajú Poliaci a Česi
Takmer polovica vyhľadávaní (49 %) ohľadom cestovných dopytov týkajúcich sa Slovenska prichádza zo zahraničia, z čoho najväčší objem vyhľadávaní prichádza od našich severných susedov Poliakov (8 %), západných susedov Čechov (7 %) a tiež z Ameriky (4 %) a Nemecka (4 %).
Najväčší záujem o letenky je v marci
V teplejších mesiacoch (od mája do augusta) sa zaujímame najmä o samotné destinácie a tiež aktivity, ktoré možno podniknúť na vybranom mieste.
Zaujímajú nás aj ubytovacie možnosti v hoteloch, ponúkané zájazdy či možnosti prenájmu auta.
Last minute ponuky sa týkajú najmä letných plánov Slovákov, dopyt po nich je najväčší v júni, júli a auguste.
Letenky sa vyhľadávajú počas celého roka, najväčší záujem však zaznamenali minulý rok v marci, kedy sa pravdepodobne definujú plány cestovateľov na leto.
Najmenší záujem o zájazdy je v mesiacoch október a november, kedy už doznel dovolenkový ošiaľ.
V lete, v pondelok a večer
Slováci najintenzívnejšie vyhľadávajú cestovné informácie počas roka v letných mesiacov, najviac v júli.
Počas týždňa najmä v pondelok, intenzita vyhľadávania sa potom postupne znižuje až do soboty. Počas dňa začíname už okolo desiatej a vyhľadávanie dosahuje maximum okolo 20:00 hod.