„Bratislava potrebuje silnú propagáciu a my vieme, že s ňou nesmieme čakať. Hľadali sme tú správnu formu a rozhodli sme sa to urobiť cez výrazné svetoznáme osobnosti, ktoré sú ľuďom blízke a s Bratislavou majú istú spoločnú minulosť. Korunovačnú históriu, gastronómiu a kultúru v meste bude v kampani prezentovať Mária Terézia, ktorú pred 276 rokmi v Bratislave korunovali,“ vysvetľuje zámer predsedníčka organizácie Bratislava Tourist Board (BTB) Alžbeta Melicharová.
Pomocou Alberta Einsteina chce metropola komunikovať tému historických pamiatok mesta, dizajn, ale aj smart a inteligentné riešenia, ktoré sú pre ňu významné.
„Poslednou ústrednou postavou a najsilnejším posolstvom kampane bude pápež Ján Pavol II., ktorý Bratislavu niekoľkokrát navštívil a rád sa do nej vracal. V kampani predstaví blízkosť Bratislavy a jej obyvateľov k prírode, ich súdržnosť a športového ducha, ktorý ľudí naozaj spája, a vytvára tak neopakovateľné chvíle,“ poodkrýva súvislosti Melicharová.
Nechajte sa korunovať
Každoročné korunovácie čaká tento raz výrazný ťahák. Obyvatelia aj návštevníci Bratislavy sa môžu tešiť na novinku – korunovačný fotopoint či rozšírenú ponuku pre rodiny s deťmi.
Počas podujatia „Bratislavské korunovačné slávnosti“ sa v Michalskej veži slávnostne otvorí unikátny interaktívny korunovačný fotopoint s mottom „Staň sa kráľom“.
„Fungovať má na princípe virtuálneho začlenenia osoby do prostredia korunovačného aktu. Návštevník bude korunovaný v dobovom oblečení a s korunovačnými insígniami,“ vysvetľuje Melicharová. Fotky alebo videá z tejto slávnosti sa potom na pamiatku vytlačia prípadne priamo zašlú meljom „novému kráľovi“.
Rekordy sú na to, aby sa lámali
Slovenská metropola má za sebou úspešný rok 2016 a všetky štatistiky ukazujú, že nové rekordy sa dajú lámať každý rok. Prišlo viac turistov, predalo sa viac turistických kariet Bratislava Card, cyklotrasy sa využívajú a podnikatelia v cestovnom ruchu sú spokojní.
„Bratislavu navštívilo vlani rekordných vyše 1,2 milióna turistov. Je to nárast vyše 15 % oproti minulému roku, keď sme prvýkrát prelomili miliónovú hranicu návštevníkov,“ vyjadril spokojnosť primátor Ivo Nesrovnal.
Mesto spolu s BTB a ďalšími organizáciami preto rozširuje svoju ponuku. Zlákať návštevníkov plánuje aj novou destinačnou kampaňou v okolitých štátoch, ale aj v Nemecku a Anglicku.
Okrem kampaní na stránkach Facebook, Google, YouTube budú turistov zo zahraničia do Bratislavy lákať aj pútače na staniciach metra všetkých okolitých veľkomiest, na letiskách a dôležitých medzinárodných uzloch autobusových a vlakových spojení.