„Maglev“ je skratka „magnetickej levitácie“. Súprava sa doslova vznáša nad dráhou vďaka elektromagnetickej sile, ktorá ho posúva kĺzajúc nad koľajami.
Zástupca generálneho riaditeľa a hlavný inžinier CRRC Sifang pre čínske štátne médiá uviedol, že vlak je okrem svojej rýchlosti výnimočný aj veľmi nízkou hlučnosťou a menšou potrebou údržby ako ostatné vysokorýchlostné vlaky, informuje CNN.
Problém? Vyriešime
Prototyp nového vlaku maglev spoločnosť odhalila médiám v roku 2019. V tom istom roku Čína oznámila ambiciózne plány na vytvorenie „3-hodinových dopravných kruhov“ medzi hlavnými metropolitnými oblasťami.
Vysokorýchlostná železnica je hlavnou prioritou Číny. Cieľom krajiny je spojiť viac jej veľkých miest vlakom, aby sa znížil čas a náklady potrebné na cestu po najľudnatejšej krajine sveta.
V súčasnosti môže priemerný vysokorýchlostný vlak v Číne jazdiť rýchlosťou asi 350 km/h, zatiaľ čo lietadlá lietajú rýchlosťou 800–900 km/h. Vlaky ako tento, ktorý predstavili v meste Čching-tao, by mohli vyplniť kritický stredný priestor.
Je tu však jeden problém, ktorý bráni novému vlaku naplno sa rozbehnúť po Číne – nedostatok dokončených tratí pre maglev.
V súčasnosti má Čína iba jednu maglev linku na komerčné využitie, ktorá spája šanghajské letisko Pudong so stanicou Longyang v tomto meste. Tridsaťkilometrová cesta tak trvá asi sedem a pol minúty, pričom vlak dosahuje rýchlosť 430 km/h.
Niekoľko nových sietí maglev je údajne vo výstavbe, vrátane jednej, ktorá spája Šanghaj a Chang-čou a druhej spájajúcej Čcheng-tu a Čchung-čching.