Rovnako ako vo svojej dobe Titanic aj Concordia oplývala všetkými superlatívmi. Od svojho spustenia na vodu v roku 2006 bola vlajkovou loďou Costy. Majstrovské dielo talianskych lodeníc Fincantieri bolo najväčšou loďou postavenou v Taliansku a meralo 290 metrov na dĺžku a 38 na šírku.
Na ovládanie a udržiavanie tohto morského giganta s 13 palubami bolo potrebných 1068 členov posádky, ktorí sa starali o plávajúce mesto s až 3780 pasažiermi. Bývali v 1500 kajutách, z ktorých 505 malo súkromný balkón, a 70 luxusných apartmánov.
Tento mikrosvet kŕmilo päť reštaurácií, vrátane exkluzívnej Club Concordia, v ktorej boli stoly len na rezerváciu a zameriavala sa na bohatú klientelu. V čase aperitívu mal cestujúci na výber z 13 barov pomenovaných príznačne Koňak a cigary alebo Káva a čokoláda.
Concordia sa od svojich začiatkov zameriavala na odpočinok: mala päť vírivých bazénikov, tri plavárne – z toho dve mali pohyblivú strechu, športoviská a dráhu na behanie pod šírym nebom.
Čerešničkou na torte boli kúpele Samsara Spa, ktoré spoločnosť prezentovala ako najväčšie stredisko pre regeneráciu a odpočinok na palube lode. Tento dvojposchodový areál o ploche 2100 metrov štvorcových umožňoval cestujúcim absolvovať počas plavby skutočnú liečebnú kúru. Viac ako 50 kajút malo do tohto exkluzívneho klubu priamy vstup. Vnútri sa museli cestujúci len rozhodovať. K dispozícii mali športovú halu, liečivé kúpele, sály pre regeneráciu, saunu, paru či solárium.
A keď si oddýchli, mohli sa pasažieri vydať do divadla, ktoré zaberalo tri poschodia, do kasína alebo na diskotéku, kde sa organizovali tematické večierky. Serióznejší cestujúci mali na Concordii prístup k internetu a knižnicu, milovníci nákupov sa svojmu hobby mohli venovať v desiatkach butikov.