Zostavila ho spoločnosť AirHelp, ktorá sa zaoberá kompenzáciami v leteckom cestovnom ruchu. Viaceré umiestnenia sú prekvapivé.
Rebríček vychádza už šiesty rok po sebe a do úvahy berie rôzne ukazovatele – kvalita poskytovaných leteckých služieb, dochvíľnosť letov a vybavovanie reklamácií pasažierov – na základe ktorých určuje celkové skóre.
Pre spoľahlivosť výsledkov teda analyzovali len tie aerolínie, u ktorých boli k dispozícii všetky tieto údaje. Tak vzniklo poradie 72 medzinárodných dopravcov.
Spomedzi 13 najnižších zhodnotených dopravcov v rebríčku bolo až šesť európskych.
Rebríček najhorších:
- 13. Tap Portugal — skóre 6,40 z 10
- 12. Jet2.com — 6,37/10
- 11. Thai Airways — 6,36/10
- 10. Jet Airways — 6.20/10
- 9. Aerolineas Argentinas – 6,20/10
- 8. Iberia – 6,13/10
- 7. Korean Air – 6,13/10
- 6. Ryanair — 6,03/10
- 5. Air Mauritius – 5,99/10
- 4. Easyjet — 5,66/10
- 3. Pakistan International Airlines – 5,43/10
- 2. Royal Jordanian Airlines – 5,13/10
- 1. Wow Air – 5,04/10
Top 13 najlepších:
- 13. Wizz Air — 7.95
- 12. Norwegian — 8
- 11. KLM — 8.01
- 10. Virgin Atlantic — 8.04
- 9. Air Malta — 8.09
- 8. Qantas — 8.12
- 7. Aegean Airlines — 8.19
- 6. Austrian Airlines — 8.25
- 5. South African Airways — 8.31
- 4. Singapore Airlines — 8.33
- 3. Etihad Airways — 8.43
- 2. Lufthansa — 8.57
- 1. Qatar Airways — skóre 9,07 z 10
Zdroj: Businessinsider.com; Airhelp.com; Businessinsider.com; Thrillist.com