Na svete je nový cestovateľský trend - potešenie z 'nedostatku'

, 16.01.2019 07:00

Doposiaľ svetu aj v turizme a cestovaní vládli sociálne siete - cieľom bolo dosať sa na "fotogenické" miesto.

Tam spraviť zopár vydarených selfíčok, ktoré sa museli hneď zavesiť na Instagram, Twitter, Facebook. Preto bolo aj nevyhnutným predpokladom dostupné a rýchle pripojenie na internet. Prichádza však zmena a nový trend potvrdzujú aj rezervačné hotelové portály.

Nový fenomén dostal názov JOMO, čo je skratka z anglického spojenia „joy of missing out“, teda radosť z chýbania čohosi. A to „niečo“ sú práve všadeprítomné sociálne siete a internet. cestovatelia sa po novom usilujú odpojiť od sietí a naplno si vychutnávať moment.

Za pravdu tomuto vývoju dávajú aj veľké rezervačné stránky, ktoré ponúkajú možnosti ubytovania na cestách. Webstránka Hotels.com zaznamenala vlani oproti roku 2017 až 18-percentný nárast počtu rezervácií hotelov ďaleko od hlavných turistických ťahov, uprostred prírody, mimo dosahu sietí.

Záujem o pobyt v Grónsku sa podľa tejto webstránky minulý rok v porovnaní s predošlým obdobím zvýšil až o 65 percent. Z toho teda možno usudzovať, že jedno z najchladnejších miest sveta sa stane jednou z najhorúcejších destinácií roka 2019.

Za pravdu týmto zisteniam dáva aj organizácia Euromonitor International, ktorá sa zaoberá prieskumom trhu. Jej správa označila JOMO za hlavný trend roku 2019, najmä medzi ázijskými cestovateľmi, medzi ktorými boli sociálne siete a digitálne médiá už dlho mimoriadne obľúbné.

Thestar.com.my; Star2.com

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#sociálne médiá #internet #cestovný ruch
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk