Robotický personál v hoteli zlyhal. Z atrakcie je fiasko, mašiny dostali výpoveď

, 18.03.2019 07:00

Japonsko je doslova a dopísmena krajinou neobmedzených možností a prekvapujúcich technických vymožeností. Takou boli aj stroje s umelou inteligenciou, ktoré pracovali ako zamestnanci hotela Henn-na.

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

<

Príspevok, ktorý zdieľa (@eatandtreats),

Ak vás vystrašili predpovede futurológov, že stroje čoskoro nahradia ľudí v takmer každej oblasti života a vezmú im prácu, ostaňte pokojní. Nie sú ešte tak ďaleko.

Dôkazom je japonský hotel v prefektúre Nagasaki, ktorý sa v roku 2015 zapísal do Guinnessovej knihy rekordov, keď ako prvý na svete otvoril prevádzku, kde sa o návštevníkov starali iba umelé stvorenia.

Dnes, po troch rokoch fungovania, však vyhodil polovicu zo svojich 243 robotických zamestnancov, uvádza The Verge.

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

hennahotel weirdhotel #robotcheckin #hennahotel #ai #android #scared #nofeelings #cuttingedge #automaticcheckin #humanoid #humanoidrobot

Príspevok, ktorý zdieľa flawless (@aleaiactaest49),

Aj keď sa roboty nasadzujú na jednoduché úkony – ako preprava batožiny či izbová donáška – do prevádzok hotelov po celom svete, ukazuje sa, že ich pomoc nie je vždy len prínosom.

Naopak, nešetria čas ľudských zamestnancov, keďže niekedy spôsobujú komplikácie, ktoré následne musí riešiť personál s riadiacim centrom tvoreným neurónmi, umiestneným v lebke.

Návštevníci hotela Henn-na vyčítali napríklad robotovi, ktorý patril k výbave každej izby, že úplne náhodne a nevhodne skákal ľuďom pri konverzácii do reči.

Fungoval na rovnakom princípe ako známi virtuálni asistenti Siri či Alexa, ktorých sa stačí čokoľvek spýtať a oni odpovedia; robot v izbe však vraj nebol veľmi nápomocný.

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa 変なホテル 公式アカウント Henn na hotel (@hennnahotel),

Robotický recepčný zasa nedokázal podať bežné informácie ako letový poriadok a otváracie hodiny blízkych atrakcií, preto ho nahradil človek.

Vyhadzov postihol aj dvoch robotických velociraptorov, ktorí mali za úlohu registrovať prichádzajúcich hostí, no chybili pri skenovaní pasov.

Podobne dopadli aj ďalší umelí zamestnanci, ktorých úlohou bolo pomáhať ubytovaným s batožinou. Pri pokusoch o obídenie sa často navzájom do seba zakliesnili a uviazli.

A úplne zlyhali, keď vonku pršalo či dokonca snežilo. Spoľahlivo dokázali obslúžiť len 24 zo všetkých 100 izieb.

Businessinsider­.com; Hotelmanagemen­t.net; Scmp.com

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa (@rightman_travel),

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Japonsko #hotel #personál #roboty
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku