„Keďže ‚cigánska omáčka‘ sa dá interpretovať negatívne, rozhodli sme sa dať našej omáčke nový názov,“ informovala medzinárodná spoločnosť Unilever, ktorá je vlastníkom Knorru.
Obľúbená omáčka by sa mala podľa Bildu v priebehu niekoľkých týždňov v obchodoch po celej krajine objaviť s novým názvom.
Ľudskoprávne skupiny žiadali premenovanie dresingu už roky, no spoločnosť v roku 2013 žiadosti odmietla, informovala nemecká agentúra dpa. Teraz však v čase medzinárodných diskusií o rasizme, napokon na zmenu pristúpili.
Organizácie Rómov a Sintiov v Nemecku podľa agentúry AP tiež upozorňovali, že omáčka ani len nepatrí do ich tradičnej kuchyne a aj preto žiadali, aby sa názov prestal používať.
Ich zástupcovia rozhodnutie spoločnosti privítali, no poznamenali, že viac ako diskriminačná povaha názvu omáčky ich trápi rastúci rasizmus v Nemecku.