Podľa starostu Trstín Petra Hlávka je dĺžka tejto cykloturistickej trasy asi 6,5 kilometra, jej povrch zostal síce prírodný, ako je tomu na lesných cestách, ale je udržiavaný. V budúcnosti tam budú pre peších turistov a cykloturistov k dispozícii aj lavičky, stoly a informačné tabule.
Železničku, ktorá v minulosti spájala chemické fabriky grófa Pálffyho v Horných Orešanoch a na Dobrej Vode, si pamätá už len najstaršia generácia Trstínčanov. Po jej zrušení sa teleso trate dostalo do majetku jednotlivých obcí.
Obecné zastupiteľstvo v Trstíne sa minulý rok rozhodlo aspoň čiastočne zachovať pamiatku na priemyselnú železničku vybudovaním cykloturistickej trasy.
„Znamenalo to hlavne vyčistiť náletové dreviny zo zarasteného telesa trate, kde rástli celé desaťročia. Okrem toho sme dve miesta potrebovali prepojiť oceľovými mostíkmi, čo sa nám vďaka ochote miestnej firmy podarilo,“ povedal Hlávek.
Gróf Pálffy postavil v roku 1883 v katastri Horných Orešian chemickú továreň, v ktorej spracovával drevo z okolitých hôr. Keď sa zásoby dreva v jej okolí míňali, zvážali ho po úzkorozchodnej železničke na vozíkoch.
Postupne v Malých Karpatoch vybudoval celú železničnú sieť, ktorá merala desiatky kilometrov. Po presunutí výroby z Horných Orešian a Dobrej Vody do terajšieho podniku Chemolak v Smoleniciach stratila úzkokoľajka svoj význam a postupne bola odstránená.
Či cykloturistická trasa opäť spojí Horné Orešany s Dobrou Vodou, bude podľa starostu Trstína vecou obcí, cez ktoré železnička v minulosti prechádzala.