Vedenie spoločnosti predstavilo svetu lietadlá, personál, korporátne farby, plány na novú leteckú sieť. Všetko bude vraj „centopercento italiano“, teda 100 %-ne talianske, píše CNN.
Nové lietadlá ITA Airways (Italia Trasporto Aereo) budú mať nebesky modrú farbu a zamestnanci budú mať uniformy od špičkových talianskych návrhárov.
Nebeská modrá, doplnená zelenými, červenými a bielymi pruhmi talianskej vlajky na chvoste a na motoroch, je poctou talianskym národným športovým tímom Azzurri, ktoré počas sezóny nosia nebesky modré („azzurro“) prúžky. Lietadlá sa dočkajú prelakovania v priebehu najbližších mesiacov.
Azzurri si tento rok počínali fenomenálne, pretože vyhrali futbalové majstrovstvá Európy UEFA a na letných olympijských hrách v Tokiu získali 40 medailí a navyše Talian Matteo Berrettini sa dostal do finále wimbledonského tenisu.
Ani interiéry a letiskové salóniky neostanú o nič ukrátené, budú ich navrhovať prvotriedne talianske firmy a dokonca aj autá a minibusy, ktoré sa po areáli premávajú, budú talianske.
„Narodili sme sa ako nová talianska značka a rozhodli sme sa pracovať iba s talianskymi spoločnosťami,“ povedal Alfredo Altavilla, prezident ITA Airways.
Hoci sa spoločnosť bude volať po novom, ITA Airways, kúpila aj práva na starý názov, teda Alitalia, a to za 90 miliónov eur. Ide vraj o marketingové dôvody, aby ju nevyužíval nik iný a aby ostala „doma“, v Taliansku.
Nová letka, platené úsmevy, žiadne kuracie farmy
Alitalia sa pred pandémiou topila v dlhoch, ale Altavilla uviedol, že ITA má budúcnosť svetlú a svoju flotilu a počet zamestnancov nastavila správne, aby mohla efektívne fungovať.
ITA má v pláne využívať nové Airbusy, ktoré sú efektívnejšie a menej poškodzujú životné prostredie. Súčasťou flotily by sa mali stať začiatkom roka 2022 a do konca roka 2025 by mali tieto lietadlá novej generácie tvoriť 70 % flotily. V číslach to znamená, že najprv ITA kúpi 52 strojov, ich počet časom rozšíri na 105.
Altavilla však uviedol, že najväčším rozdielom oproti Alitalii bude palubná služba. Tá sa bude usmievať a bude milá, čo vraj vždy nebolo u zamestnancov spoločnosti Alitalia vždy samozrejmé. ITA už aj našla spôsob, ako to docieliť – časť platu zamestnancov totiž bude závisieť aj od spokojnosti pasažierov.
ITA už má aj vernostný program, Volare, a plánuje sa pripojiť k jednej z veľkých aliancií.
Altavilla hovorí, že aj keď letecká spoločnosť vstúpi do vzdušného priestoru, ktorý je už preplnený nízkonákladovými dopravcami, nemá obavy z konkurencie. „Zaoberáme sa odlišným podnikaním. Ja lietam s ľuďmi a oni s kuracími farmami,“ povedal.