Medzinárodný škandál: Agentúra v reklamnom videu za 828 000 eur použila obrázky z cudzích krajín

Filipíny museli stiahnuť video na podporu svojej turistiky, pretože reklamná agentúra v ňom použila zábery z iných krajín, informuje AFP.

04.07.2023 12:45
debata

Agentúra DDB Philippines sa ospravedlnila za „veľmi nevhodné“ obrázky, ktoré použila v najnovšej reklamnej kampani v hodnote 828 000 eur. So sloganom „Milujte Filipíny“ malo od 27. júna propagovať súostrovie na sociálnych sieťach.

Ministerstvo cestovného ruchu v sobotu neskoro večer oznámilo, že vyšetruje obvinenia pre „neoriginálne zábery“. Neskôr video stiahlo zo svojich stránok.

Na problém upozornil populárny filipínsky bloger Sass Rogando Sasot a potvrdila ho aj analýza tímu Fact Check agentúry AFP. Agentúra DDB sa v nedeľu ospravedlnila a označila to za „nešťastné prehliadnutie z našej strany“.

Išlo o verejne dostupnú databázu záberov napríklad ryžových polí na indonézskom ostrove Bali, piesočných dún Cumbuco v Brazílii, rybára v klobúku, ktorý sa na Filipínach bežne nenosí alebo jazdu na bugine cez piesočné duny v Spojených arabských emirátoch.

Ministerka cestovného ruchu Christina Frasco minulý týždeň predstavila reklamnú kampaň na posilnenie značky v hodnote 49 miliónov pesos (828.000 eur).

Na základe globálneho prieskumu sa zamerala v období po pandémii na „autentické interakcie s komunitami“. Pôvodný slogan „Na Filipínach je viac zábavy“ nahradil „Milujte Filipíny“.

Cestovný ruch je kľúčové odvetvie na Filipínach, ktoré sa môžu pochváliť nedotknutými miestami na potápanie a plážami s bielym pieskom. Okolitým krajinám však nedokáže konkurovať pre slabú infraštruktúru a vysoké náklady.

Podľa údajov Svetovej organizácie pre cestovný ruch v rámci OSN vlani Filipíny navštívilo 2,7 milióna turistov, čo je o 68 percent menej ako pred pandémiou v roku 2019.

debata chyba
Viac na túto tému: #Filipíny #reklamné videá