V Tatranskej Lomnici pribudne nová lanovka a dve zjazdovky

V najbližšej zimnej sezóne 2013/2014 pribudne v stredisku Tatranská Lomnica vo Vysokých Tatrách nová 15-miestna lanovka zo Štartu na Skalnaté pleso a dve nové zjazdovky so zasnežovaním.

26.06.2013 21:52
lyžovačka, lyže, zima, svah, prilba, lyžovanie Foto:
Ilustračné foto
debata (2)

„Nová 15-miestna gondola umožní prevádzku aj vo veterných dňoch, ktorých bolo len v tejto zimnej sezóne 47. V konečnom dôsledku zvýši prepravnú kapacitu a zlepší komfort strediska,“ povedal riaditeľ lanových dráh Dušan Slavkovský. Tento týždeň začnú v Tatranskej Lomnici aj terénne úpravy zjazdoviek v lokalite Bukova hora a Skalnaté pleso.

„Všetky terénne úpravy, ktoré vykonávame sú možné iba po schválení v procese EIA, t.j. v procese posudzovania vplyvu na životné prostredie a všetkých následných rozhodnutí štátnej správy, kde sú zastúpené všetky relevantné orgány, teda aj orgány ochrany životného prostredia,“ uviedol riaditeľ pre investície spoločnosti Tatry Mountain Resorts Vladimír Čukan.

Nové zjazdovky budú lyžiarom k dispozícii už najbližšiu zimnú sezónu. Obnoví sa stará pôvodná ľahšia červená zjazdovka „Esíčka“ zo Skalnatého plesa na Čučoriedky a nová zjazdovka „Bukova hora II“, ktorá bude ľahkou modrou zjazdovkou. Terénne úpravy zjazdoviek prispôsobuje prevádzkovateľ strediska klientele. Menej zdatní lyžiari majú podľa Čukana problém zjazdiť prudké úseky na červených zjazdovkách. Novými modrými zjazdovkami v dĺžke približne dvoch kilometrov dostane Tatranská Lomnica charakter plne rodinného strediska, kde si lyžovačku užijú okrem náročnejších lyžiarov aj rodiny s deťmi.

„Za päť rokov sa náklady do lanovej prepravy a infraštruktúry v Tatranskej Lomnici vyšplhali na viac ako 33 miliónov eur,“ uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Bohuš Hlavatý.

Investície do vysokotatranských stredísk sa podľa štatistických údajov odrazili aj v návštevnosti Vysokých Tatier. Za posledné štyri roky sa počet ubytovaných hostí vo Vysokých Tatrách zdvojnásobil. V roku 2012 prekročil hranicu viac ako 1,1 milióna návštevníkov. Od roku 2010 sa v samotnom stredisku Tatranská Lomnica zvýšil počet klientov o 58 %.

„Dobrý domáci a zahraničný marketing, atraktívne pobytové balíky v našich hoteloch so zľavami, vernostná karta, zaujímavé eventy počas celého roka a množstvo atrakcií, či služieb sú priamym dôkazom toho, že ľudia oceňujú kvalitu,“ uviedol brand manažér Juraj Chovaňák.

2 debata chyba