„Naším cieľom bolo motivovať ľudí, aby do svojho života zaradili turistiku, ktorá je jedným z najideálnejších druhov pohybu,“ skonštatoval Baluška. NŠC túto medzigeneračnú výzvu zorganizovalo v rámci programu Erasmus+. Jej cieľom bolo zvýšiť povedomie o zdravom životnom štýle a zlepšiť zdravotný stav ľudí naprieč generáciami. Úlohou zaregistrovaných bolo zdolať Téryho alebo Zbojnícku chatu, Ďumbier, Kriváň a Rysy.
Pre tých menej zdatných, ktorí si netrúfali na slovenské „dvojtisícovky“, pripravili organizátori septembrovú výzvu Vykroč na vrchol, Slovensko, ktorá podľa Balušku taktiež zožala úspech. Zatiaľ čo v hlavnej výzve šlo o prevýšenia, v doplnkovej najmä o radosť z pohybu. Úlohou turistov bolo vykročiť na akýkoľvek štít, vrchol či kopec na Slovensku, a to bez ohľadu na prevýšenia či prejdené kilometre. Do výzvy sa zapojili aj celé spoločnosti. Kampaň naprieč sociálnymi sieťami zasiahla 300.000 ľudí.
„Teší nás toto číslo. Veríme, že sa nám do hôr podarilo prilákať nových turistov, ktorí prechádzky v našej prírode zaradia do svojho života,“ dodal Baluška s tým, že už teraz začínajú s prípravami tretieho ročníka a turisti sa môžu tešiť na viacero noviniek.
Čítajte viac Víkendová chata? Tieto slovenské a české zámky si môžete kúpiť. Cenovky vás prekvapia Čítajte viac Juhoslovanské letisko ukryté v kopci: Cesta k nemu vedie cez míny, chemikálie a hroziace kolapsy