Bankovka s nulovou hodnotou poteší predovšetkým zberateľov, nie je určená do peňažného obehu ani ju neprijme žiadny automat.
Vychádza v náklade 10.000 kusov, do predaja bude spustená počas tohtoročných osláv Svetového dňa cestovného ruchu 27. septembra.
Zaujímavosťou je, že ide o jediný suvenír, ktorého hodnota časom narastá. Prvé série z roku 2015 a 2016 sa predávajú dnes v cenách od päť do 60 eur, skonštatoval Andrej Jančovič z nitrianskeho mestského úradu.
Myšlienka vydávania suvenírových eurobankoviek s nulovou hodnotou prišla z Francúzska. Jej koncept vytvoril v roku 2015 Richard Faille v spolupráci s Národnou bankou Francúzska a s povolením Európskej centrálnej banky.
Hlavnou filozofiou je podpora cestovného ruchu a zároveň zachovanie kultúrneho dedičstva krajín Európy.
Na Euro Souvenir bankovkách vyrobených z pravého bankového papiera sú zobrazované najvýznamnejšie kultúrne a historické pamiatky alebo zaujímavé turistické miesta.
Turisti a zberatelia navštevujú jednotlivé lokality zapojené do tohto konceptu s cieľom skompletizovať si svoju zbierku nulových eurobankoviek.