Reštaurácie zavádzajú futuristické opatrenia. Tomu sa povie kreativita!

Stolovanie v súkromnej búdke z plexiskla môže vyzerať futuristicky, no keď si to doba žiada, treba sa prispôsobiť. Bezpečné odstupy sa dajú zaistiť fyzickými zábranami, alebo objednávkou olomouckých syrčekov či cesnačky. Druhá alternatíva však nie je všeobecne použiteľná, preto sa reštaurácie usilujú nájsť riešenia vhodné pre všetkých zákazníkov.

24.06.2020 07:00
holandsko reštaurácia koronavírus amsterdam Foto: ,
Zamestnanci amsterdamskej reštaurácie podávajú jedlo v malých "skleníkoch".
debata

V reštaurácii Augustas a Barbora v litovskom Vilniuse umiestnili na prázdne stoličky pri stoloch, ktoré podľa pravidiel nesmú obsadiť zákazníci, figuríny, píše AP. Tie aspoň jemne navodzujú dojem, že priestor nie je poloprázdny a vytvárajú tak príjemnejšiu atmosféru.

Niektoré figuríny sú oblečené ako na bežný deň, iné sú nahodené ako na ples. Ich odev je výsledkom spolupráce majiteľov reštaurácie a miestnych módnych návrhárov.

Majiteľ reštaurácie Beef'n Beer v nemeckom Hofheime dostal podobný nápad – ku každému druhému stolu posadil obrovských plyšových medveďov, ktorí skutočným zákazníkom naznačia, kam si majú sadnúť, aby dodržali bezpečnú vzdialenosť. Sympatickí chlpáči vytvárajú útulnú atmosféru a zbavujú spolovice naplnený priestor sterility.

V amsterdamskej reštaurácii Mediamatic majitelia postavili okolo každého stola malé sklenené domčeky a „ubytovaných“ zákazníkov obsluhujú čašníci s ochrannými štítmi.

Mnoho reštaurácií sa počas pandémie preorientovalo na donášku jedál prípadne balili zákazníkom stravu so sebou. Tak si podniky zabezpečili aspoň nejaký príjem a nemuseli sa na niekoľko mesiacov úplne zatvoriť. K takémuto modelu pristúpili dokonca aj niektorí michelinovskí kuchári ako Francúz Alain Ducasse.

Je však pravda, ze v krajine galského kohúta sa reštaurácie do donáškového systému veľmi nevrhali. Majitelia hľadajú riešenia, ktoré pritiahnu zákazníkov a zároveň zmiernia ich obavy z chytenia vírusu.

Parížska reštaurácia H.A.N.D. umiestnila do svojej prevádzky prototypové plastové štíty známe ako „Plex'eat“, ktoré vyzerajú ako veľké priehľadné tienidlá zavesené na strope, uvádza BND. Kóje sú podľa riaditeľa elegantným riešením na zaistenie bezpečnosti konzumentov a reštaurácia zároveň nebude musieť znižovať kapacitu miest o polovicu alebo i viac.

A tvorcovia Plex'eat sú tiež spokojní. Tvrdia, že dostali viac ako 200 predobjednávok z celého sveta vrátane Francúzska, USA a Japonska. Dizajnér Christophe Gernigon uviedol, že nápad dostal po návšteve obchodného domu v Bangkoku, kde v troch osobitných kupolách sedeli ľudia a počúvali hudbu.

Oddelené „búdky“ navyše môžu byť aj skvelým priestorom pre romantickú, nikým nerušenú večeru a dôverné rozhovory.

Vírusy sa rýchlo prenášajú aj vďaka predmetom, ktoré berie do rúk veľké množstvo ľudí, a tak sa barcelonská reštaurácia El Salamanca, známa svojou paellou, rozhodla dať zbohom obchytaným knihám s menu a zákazníci si ponuku jedál načítajú do svojich smartfónov pomocou naskenovaných QR kódov.

Mnohé grécke taverny vymenili soľničky a koreničky za malé vrecúška s dochucovadlami. Jedálne lístky sú buď jednorazové alebo zalaminované a personál ich po každom zákazníkovi vydezinfikuje. Čašníci nosia na tvári štíty alebo dokonca tematické masky či rúška.

V ruskom meste Nižný Novgorod prišla reštaurácia s nevšedným nápadom – postavila na brehoch riek Volga a Oka dvadsať plastových stánkov, kde by sa páry mohli v súkromí najesť a pozhovárať.

Talianske reštaurácie v mene ochrany pred ochorením zasa využívajú zaznamenávanie kontaktov svojich klientov. Hostia si miesta pri stoloch vopred rezervujú a pritom odovzdajú aj svoje telefónne číslo a adresu. V prípade, že by sa neskôr ukázalo, že medzi zákazníkmi bol aj niekto pozitívny, majitelia podnikov vedia rýchlo kontaktovať aj ďalších potenciálne ohrozených.

Wfmz.com

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #reštaurácie #koronavírus #Covid-19