„Snažíme sa teraz o to, aby sme rozlietali predovšetkým Bratislavu a Košice, teda spojenie západu s východom. Samozrejme, že v hre bola aj úvaha o Poprade a Bratislave, ale toto dnes nie je témou dňa,“ ozrejmil Choma.
Letisko v Poprade sa má podľa neho sústrediť v rámci rozlietania na iné krajiny, pretože tie prinášajú turistov, turistický ruch a s tým spojené benefity.
Riaditeľ letiska Ján Pitoňák v tomto smere informoval, že letecká spoločnosť diskutuje o otvorení linky Praha – Tatry a tiež s Varšavou o možnosti spojenia medzi Poľskom a Popradom.
Okrem toho je na letnú sezónu 2024 pripravená doteraz najširšia ponuka dovoleniek s odletom z Popradu do Bulharska, Turecka a po prvýkrát aj do afrického Tuniska.
O leteckom spojení Tatier s Bratislavou sa intenzívne hovorilo ešte v roku 2021, keď boli v tomto smere rozbehnuté aj rokovania. Vtedajší riaditeľ letiska Peter Dujava avizoval, že pôjde o lietadlá do 60 miest. Lietať sa malo každý deň, pričom prvé lety sa mali uskutočniť na jeseň 2021. Napokon z plánov zišlo.
„Záujem manažmentu stále trvá, avšak letecká spoločnosť, ktorá toto prepojenie plánovala, sa počas protipandemických opatrení dostala do výrazných problémov,“ vysvetlil ešte v máji 2022 Martin Švidroň z marketingového oddelenia letiska.
Spoločnosť Letisko Poprad – Tatry, a. s. vznikla začiatkom roka 2005. Hlavným akcionárom letiskovej spoločnosti je Slovenská republika – Ministerstvo dopravy SR, minoritnými mestá Poprad a Vysoké Tatry. Pravidelná civilná letecká doprava na popradskom letisku začala fungovať v roku 1943 na linke Bratislava – Sliač – Poprad – Prešov.