Medzinárodná blamáž! Taliani v propagačnom videu ukazovali úplne inú krajinu

Malo to byť skvelé video, ktoré svojou atmosférou navnadí turistov, aby okamžite štartovali autá, bookovali letenky a kupovali lístky na vlak - smer Taliansko. Namiesto toho čelí talianske ministerstvo cestovného ruchu obrovskému výsmechu kvôli blamáži, ktorej sa dopustilo.

14.05.2023 06:00
debata (3)
Video
Jedno z top miest, ktoré propaguje aj Venuša. Zdroj: Pixabay.com/Caelan Kelley

Oficiálne video ukazuje ľúbivé zábery šťastných turistov, ktorí navštívili Taliansko a užívajú si všetky jeho atrakcie, vrátane skvelého vína, ktorým je krajina preslávená.

O talianskych kvalitách niet pochýb – čo sa týka prírody, pamiatok, histórie, skvelého jedla a lahodných nápojov, to všetko ku krajine na Apeninskom polostrove neodmysliteľne patrí. Prečo sa potom udiala v propagačnom videu neodpustiteľná chy­ba?

Ministerstvo turizmu poslalo do sveta video, ktoré propaguje Taliansko, no použilo v nich zábery mladých ľudí, ktorí sa usmievajú na slnkom zaliatej terase v Slovinsku a dokonca aj pijú slovinské víno, píše CNN.

Omyl záberov – súčasti kampane za 9 miliónov eur, ktorú vytvorila komunikačná skupina Armando Testa – okamžite odhalili bystré oči sledovateľov a na sociálnych sieťach sa spustila vlna výsmechu.

Záber, ktorý si vyslúžil výsmech, je v tomto videu:

Predmetná terasa sa – ako odhalili pozorní diváci – v skutočnosti nachádza v slovinskom regióne Cotar, blízko talianskych hraníc, čo potvrdzuje aj etiketa na fľaši vína Cotar.

Tvorcovia nakoniec priznali, že časť videí bola skutočne natočená v zahraničí.

Video s názvom „Open to Meraviglia“ (Otvor sa zázraku) ukazuje počítačovú „influencerskú“ verziu Venuše, symbolu talianskeho umenia, ako ju zobrazuje Sandro Botticelli vo svojom renesančnom majstrovskom diele „Zrodenie Venuše“.

selfie, ženy, mesto, kamarátky, dovolenka, výlet Čítajte viac Päť vecí, ktoré vám cestovatelia z Instagramu neprezradia

Moderná „Venuša“ však má minisukňu, je pizzu a predstavuje niektoré z hlavných turistických atrakcií Talianska.

Historik umenia Tomaso Montanari označil reklamnú kampaň za „grotesknú“ a odsúdil „obscénne“ plytvanie peniazmi.

Talianska ministerka cestovného ruchu Daniela Santanche, členka krajne pravicovej strany Bratia Talianska premiérky Giorgie Meloniovej, označila kritikov videa za „snobov“ a uviedla, že cieľom zobrazenia Venuše ako influencerky bolo prilákať mladých ľudí.

V súčasnosti video na YouTube už nie je k dispozícii.

Santorini, ostrov, more, slnko, leto, kúpanie, dovolenka, grécko Čítajte viac Toto vám iní neukázali! Influencerka zverejnila znepokojujúce video zo Santorini Taliansko, Lago di Garda, Gardské jazero, sucho Čítajte viac Najkrajšie európske jazero má najnižšiu hladinu za 70 rokov: 45,8 cm nad nulou vodočtu

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Taliansko