Nie len pasažieri majú právo byť nahnevaní na meškajúci let, hlučného spolucestujúceho, zabudnutú batožinu… Aj samotnému palubnému personálu, ktorý musí dbať na bezpečnosť cestujúcich, občas vyletí tlak do neba, no napriek tomu vie zachovať chladnú hlavu a situáciu zvládať s prehľadom, a preto si zaslúži rešpekt.
Samozrejme, práca letušiek zahŕňa oveľa viac než len poskytovanie nápojov počas letu. Sú to v prvom rade profesionáli v oblasti bezpečnosti a sú vyškolení na zvládanie núdzových situácií, ktoré môžu nastať kedykoľvek počas letu.
Na platforme Reddit sa však objavila otázka smerovaná na letušky: ktoré veci a aké správanie pasažierov obťažuje členov posádky najviac?
Čítajte viac 10 najkrajších pilotiek: S ktorou by ste chceli letieť najbližšie?Dotýkanie sa
Tak ako by sa ľudia nemali dotýkať cudzieho človeka na zemi, cestujúci sa nemajú čo dotýkať ani letušiek. Žiadne klepkanie, ťukanie, štuchanie, či hladenie!
Požadovanie niečoho ihneď po boardingu
Nastupovanie je chaotické pre cestujúcich aj pre posádku. Členovia posádky však musia zvládnuť niekoľko dôležitých bezpečnostných úloh, preto by sa pasažieri počas prvých chvíľ na palube mali vyhnúť pýtaniu vody či iného občerstvenia, pokiaľ nejde o zdravotné dôvody.
Používanie kúpeľne v nevhodnom čase
Niekedy sa jednoducho musí ísť. Ale ak cestujúci môžu, mali by si naplánovať výjazdy na WC tak, aby nenarážali do vozíkov s obsluhou. A tiež by nemali chodiť na toaletu počas vzlietania a zosadania, keď sa treba pripútať na sedadlo,
Čítajte viac Povinné hodinky, firemná pyžama, ochranné rukavice vo výbave: Letuška prezradila tajomstvá svojej uniformyStláčanie zvončeka každú chvíľu
To volacie tlačidlo nad sedadlom treba používať s mierou. A tiež nevolať letušku v lietadle, ktoré práve vzlieta.
Požadovanie milióna informácií od letušiek
Zabezpečiť, aby sa pasažieri dostali na nadväzujúci let, nie je úlohou letušiek. Ony ani nemôžu za meškanie, či iné technické problémy.
Požadovanie jedla po dokončení servisu
Ak niekto počas podávania jedla spal alebo sa mu v tom konkrétnom čase nechcelo jesť, nemôže si pýtať obsluhu, kedykoľvek sa mu zachce obedovať. V lietadle sú stovky pasažierov, letušky nemôžu každého obsluhovať v inom čase podľa toho, ako si zmyslia.