Recenzie a pohnútky
Mnohí cestovatelia však aj tak hodnotia hotely subjektívne, podľa vlastných dojmov a atmosféry, ktorú ponúka. Vo všeobecnosti platí, že najobľúbenejšie hotely sú tie, ktoré dobre odzrkadľujú miestnu kultúru a ponúknu hosťom to najlepšie a najpestrejšie z oblasti – od štýlového zariadenia až po špecifické chute.
Hostia radi cítia destináciu, do ktorej pricestovali, keď ich už po prebudení víta nádherný výhľad z okna a po celý deň na nich dýcha miestna exotika, ktorú môžu ochutnať, ohmatať a vypočuť si.
Normy sa neustále vyvíjajú a očakávania spotrebiteľov sú stále vyššie – wellness svet priamo v hoteli je bonusom, no bezplatné Wi-Fi pripojenie na internet či nápoje v izbe, sa stali bežným štandardom.

V súčasnosti, keď je všetko vrátane cestovania ovplyvnené pandémiou, začali luxusné hoteli poskytovať svojím hosťom aj nové služby, napríklad exkluzívny prístup k miestnym atrakciám bez ostatnej verejnosti, mimo bežných otváracích hodín. Alebo individuálne zážitky ako hodiny jogy alebo lekcie plávania.
V čase, keď sú všetky recenzie na internete prístupné prakticky všetkým ľuďom na svete, nedajú sa nedostatky hotelov skryť a ututlať. Preto sú hotely vystavené skutočne veľkému tlaku na kvalitu, pretože aj malé zakopnutie by znamenalo konkurenčnú výhodu pre susedné zariadenie.
Na druhej strane, zlé recenzie môže napísať ktokoľvek a z akýchkoľvek nevznešených pohnútok, takže úplne sa ani na ne nedá spoľahnúť.
Sú teda hviezdičky užitočné? Určite napomôžu pri výbere, no pokiaľ necestujete len kvôli instagramovým fotografiám s tým „správnym“ hashtagom, vyberajte na základe pocitov a sympatií, nie len podľa cenovky, počtu hviezd a prezentovaného luxusu.

