Recenzie a pohnútky
Mnohí cestovatelia však aj tak hodnotia hotely subjektívne, podľa vlastných dojmov a atmosféry, ktorú ponúka. Vo všeobecnosti platí, že najobľúbenejšie hotely sú tie, ktoré dobre odzrkadľujú miestnu kultúru a ponúknu hosťom to najlepšie a najpestrejšie z oblasti – od štýlového zariadenia až po špecifické chute.
Hostia radi cítia destináciu, do ktorej pricestovali, keď ich už po prebudení víta nádherný výhľad z okna a po celý deň na nich dýcha miestna exotika, ktorú môžu ochutnať, ohmatať a vypočuť si.
Normy sa neustále vyvíjajú a očakávania spotrebiteľov sú stále vyššie – wellness svet priamo v hoteli je bonusom, no bezplatné Wi-Fi pripojenie na internet či nápoje v izbe, sa stali bežným štandardom.
Čítajte viac Štúdia: Vedci odhalili, ako sa pri cestovaní šíri koronavírus, aj bez osobného kontaktuV súčasnosti, keď je všetko vrátane cestovania ovplyvnené pandémiou, začali luxusné hoteli poskytovať svojím hosťom aj nové služby, napríklad exkluzívny prístup k miestnym atrakciám bez ostatnej verejnosti, mimo bežných otváracích hodín. Alebo individuálne zážitky ako hodiny jogy alebo lekcie plávania.
V čase, keď sú všetky recenzie na internete prístupné prakticky všetkým ľuďom na svete, nedajú sa nedostatky hotelov skryť a ututlať. Preto sú hotely vystavené skutočne veľkému tlaku na kvalitu, pretože aj malé zakopnutie by znamenalo konkurenčnú výhodu pre susedné zariadenie.
Na druhej strane, zlé recenzie môže napísať ktokoľvek a z akýchkoľvek nevznešených pohnútok, takže úplne sa ani na ne nedá spoľahnúť.
Sú teda hviezdičky užitočné? Určite napomôžu pri výbere, no pokiaľ necestujete len kvôli instagramovým fotografiám s tým „správnym“ hashtagom, vyberajte na základe pocitov a sympatií, nie len podľa cenovky, počtu hviezd a prezentovaného luxusu.
Čítajte viac Známy miliardár sa chystá postaviť najluxusnejší hotel Stredomoria Čítajte viac Umelá gravitácia aj kúpele. Prvý vesmírny hotel chcú otvoriť v roku 2027