Ako informovala Jana Fedičová z Vihorlatského múzea v Humennom, pre žiakov ponúkne múzeum štyri vzdelávacie okruhy s dôrazom na regionálne aspekty prírodných pomerov, významné udalosti najstaršej i novšej regionálnej histórie a spoznávanie a upevňovanie prvkov tradičnej regionálnej kultúry.
„Výber vzdelávacích tém, doplnený o praktické činnosti s pramennými informáciami, múzejnými zbierkovými predmetmi a ukážkami múzejných a vedeckých postupov, dopĺňa školské osnovy v odboroch prírodoveda, biológia, geológia a environmentálna výchova, národopis, regionálna kultúra a dejepis so zameraním na najstaršiu a novšiu históriu regiónu,“ vysvetlila Fedičová.
V rámci prezentácie geologického vývinu regiónu majú žiaci možnosť spoznať vznik regionálneho fenoménu – marmarošských diamantov. Najmladší žiaci si zábavnou formou ozrejmia pojmoslovie tradičného remeselného života našich predkov, dejepisné disciplíny ponúkajú hlbší ponor do problematiky pravekého osídlenia regiónu i bojových udalostí prvej svetovej vojny v regióne.
Podujatie je koncipované ako interaktívne spoznávanie regionálnej histórie a tradičnej kultúry s možnosťou učiť sa vlastnou aktivitou, prirodzenou schopnosťou spoznávať, skúmať a kriticky vyhodnocovať získané informácie.
„Základným princípom objektového učenia v múzeu je kombinácia aktívneho učenia a osobného porozumenia. Snahou múzejného projektu objektového učenia je budovať školám v múzejných priestoroch odbornú a kreatívnu platformu k prehlbovaniu školských poznatkov a vytvárať žiakom prostredie k proaktívnemu štúdiu,“ dodala Fedičová.

