Dosť vulgárnych turistov! Pred vstupom do mesta vám dajú dotazník. Odborníci ho vysmiali

Amsterdam v priebehu rokov vyskúšal rôzne spôsoby, ako potlačiť nepríjemný cestovný ruch, od odstrašujúcej kampane zameranej na turistov vyhľadávajúcich alkohol, drogy a sex, cez zákaz fajčenia marihuany na verejnosti v centre metropoly až po zatváraciu dobu barov o druhej ráno.

29.03.2024 06:00
Amsterdam, Holansko, kanály, cestovanie,... Foto:
Amsterdam - Benátky severu, majú problémy s drzými turistami.
debata

Teraz sa rozhodol pre nový prístup, a to s využitím online kvízu, ktorého cieľom je odradiť tých, ktorí chcú navštíviť historické mesto kvôli niečomu inému ako tulipánom a karamelovým vafliam, napísal The Guardian.

„Chceli by ste si kúpiť kokaín?“ znie jedna z otázok kvízu s názvom Amsterdam Rules, zatiaľ čo iná sa pýta: „Chceli by ste si pozrieť mesto s drinkom alebo s jointom v ruke?“.

Každý, kto chce usporiadať záťah po krčmách alebo rozlúčku so slobodou, sa stretne s odpoveďou: „To bude problém. Je to zakázané.“

Rovnako je zakázané kupovať drogy od pouličných dílerov alebo sa potulovať po uliciach a pritom fajčiť marihuanu alebo piť pivo. Tým, ktorí odpovedia „áno“ na otázku „Chceli by ste prehliadku medzi výkladmi sexuálnych pracovníčok?“, je tiež oznámené, že to už nie je možné.

Vorkuta, Rusko, zima, sneh, mráz, mesto duchov, polárny kruh Čítajte viac Kedysi najdesivejší gulag, dnes ľadové väzenie: Najvýchodnejšie európske mesto sa mení na dedinu duchov

Cieľom interaktívnej kampane, ktorá bola spustená minulý mesiac a čoskoro bude k dispozícii v taliančine, francúzštine, španielčine a holandčine, je ukázať, že mnohé z toho, čo si turisti spájajú s Amsterdamom, je v skutočnosti proti pravidlám.

Holandské hlavné mesto sa zúfalo snaží získať príjmy z turistických daní, ale zároveň zápasí s návratom postpandemickej turistiky, vrátane nevítaných hostí, ktorí zvracajú na cudzie dvere, behajú s krikom po uliciach a močia na verejnosti. Napriek snahám mesta odradiť ich, vzrástol vlani počet jednodňových návštevníkov Amsterdamu o 21 percent na deväť miliónov.

Zástupca amsterdamského starostu Sofyan Mbarki, ktorý má na starosti cestovný ruch, hovorí, že kvíz je novou verziou kritizovanej odstrašovacej kampane. „Robíme to trochu inak,“ povedal. „Budúci turisti, ktorí budú na Googli hľadať ‚amsterdamská kaviareň‘, ‚amsterdamská štvrť červených lampášov‘ a ‚amsterdamská rozlúčka so slobodou‘, sa k tomuto kvízu dostanú prostredníctvom reklamy,“ povedal.

Webové stránky podľa neho musia vyvrátiť asociácie, ktoré si turisti spájajú s voľným časom v Amsterdame, napríklad s drogami.

Kvíz, ktorý vyjde najmenej na 165 000 eur, je čiastočne financovaný ministerstvom spravodlivosti. Každý, kto klikne na určitý počet možností porušujúcich pravidlá, dostane odpoveď: „Vzhľadom k vašim preferenciám Amsterdam možno neponúka zážitky, ktoré hľadáte.“

Niektorí odborníci však upozorňujú, že online dotazník nemusí zasiahnuť cieľovú skupinu. Podľa odborníka na cestovný ruch Vincenta van Dijka je webová stránka „smutná a detinská“ – a nanič, pokiaľ nebudú vymáhané pokuty.

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Amsterdam #kvízy