
Letušky si hneď pri prvom pozdrave počas nástupu do lietadla dobre všímajú pasažierov a okamžite analyzujú množstvo dôležitých faktorov, ktoré by mohli ovplyvniť let.
Identifikujú cestujúcich, ktorí by mohli byť v prípade núdze nápomocní, a rovnako si vytipujú pasažierov, ktorí vyzerajú, že by mohli potrebovať pomoc – sú to starší alebo nejako znevýhodnení ľudia.
Letušky sa tiež snažia odhadnúť, ktorí ľudia majú z lietania paniku a môžu byť počas cesty nervózni. Pokúšajú sa, aj pomocou nenápadných otázok, zistiť, či niektorý človek letí po prvý raz v živote a má z obavy.

Všímajú si tiež, či im na palubu nenastupujú intoxikovaní alebo chorí pasažieri – na opitých cestujúcich si vždy dávajú veľký pozor. Málokedy si totiž len tak sadnú a zaspia. Naopak, je to práve typ ľudí, ktorí v lietadle najčastejšie spôsobujú problémy.
Letušky pripustili, že pohľadmi hľadajú aj extra športové typy, ktorých silné svaly by v prípade potreby mohli využiť – čo sa ich po usadení diskrétne prídu aj vopred spýtať. Napríklad počas roztržky na palube by ich požiadali o pomoc s odprataním násilníkov.
Letušky si tiež zisťujú, či ako pasažieri necestuje nejaký súčasný alebo bývalý člen posádky leteckej spoločnosti – tí sú totiž vyškolení v špeciálnych krízových postupoch, či už ide o prvú pomoc, mechaniku a podobne. Takíto ľudia by sa v prípade neočakávanej situácie v lietadle okamžite stali neoceniteľnými členmi záchranného tímu.
Napríklad v roku 1989 sa let United Flight 232 vo vzduchu skomplikoval, stroj sa náhle pokazil a musel núdzovo pristáť v Sioux City, v Iowe. Na palube našťastie náhodou sedel aj Dennis Fitch, ďalší kapitán spoločnosti United Airlines a letecký inštruktor. Fitch asistoval kapitánovi letu, kým lietadlo nepristálo bezpečne na zemi a jeho skvelej akcii sa pripisuje pomoc pri záchrane životov 184 pasažierov.

