V Paríži rastie počet podnikov, ktoré hľadajú originálne spôsoby miešania alkoholu a ďalších prísad do pestrofarebných nápojov.
Svojich klientov majú aj bary ponúkajúce biodynamické nápoje, drinky namiešané podľa astrológie, zážitkové bary alebo výhradne nealkoholické podniky, píše agentúra AFP.
„Francúzsko zažíva renesanciu koktailov,“ napísal šéfredaktor špecializovaného časopisu Shake Well Christophe Bouyssié.
„V rokoch 1920 až 1930 bolo v Paríži 150 koktailových barov hodných tohto názvu, pretože mnoho amerických barmanov opustilo svoju vlasť kvôli prohibícii,“ pripomína historické okolnosti Bouyssié.
Zatiaľ čo pred 15 rokmi boli v Paríži miešané nápoje výsadou niekoľkých podnikov, teraz už sú zase v móde. Prispelo k tomu zlepšenie kvality alkoholu a tiež inovácie.
Koktaily teraz nelákajú len turistov z anglosaského prostredia, ale aj určitú časť francúzskej spoločnosti. „Kozmopoliti, ktorí pracovali v zahraničí, manažéri, bezdetní a tí, ktorí majú dostatok času aj peňazí,“ vymenúva konzumentov Bouyssié.
Čítajte viac Skúsení cestovatelia varujú: Tieto mestá radšej zďaleka obíďte! Tu sú dôvodyKoktail za 35 eur
Do parížskeho baru Hemingway chodia najmä Američania, ktorí vyhľadávajú klasické koktaily. Na odlišnú klientelu cieli Romain de Courcy, ktorý mieša drinky v Ritz Bare a snaží sa nájsť „francúzsky“ recept, ktorý by sa vyznačoval „istou zdržanlivosťou, jemnosťou, precíznosťou a eleganciou, ako v iných luxusných profesiách, vo vinárstve, móde alebo gastronómii“.
Jeho biodynamický nápojový lístok spája hviezdne znamenia s ovocím, kvetmi, koreňmi a listami.
"V súlade s ročným obdobím obsahuje menu predstavené v októbri len málo alkoholu alebo vôbec žiadny. Koktaily sú založené na jedinej ingrediencii, ako je hruška alebo petitgrain (destilát z citrusových listov).
Polovica ponuky je ľahšia ako pohár vína," hovorí de Courcy. Koktail tam vyjde na 35 eur a de Courcy cenu obhajuje s tým, že víno, ktoré má len za hroznový džús, môže stáť aj 10 000 eur.
Čítajte viac KVÍZ: Poznáte národné zvieratá krajín? Ukážte svoj prehľad (a odhad)Nové chute
Matthias Giroud, ktorý sa preslávil v oblasti „No Low“ (málo alebo žiadny alkohol), spojil svoje sily s cukrárom Bryanom Espositom. V pop-up podnikoch v obchodných domoch Printemps ponúka kokteilové párovanie s piatimi klasickými francúzskymi tortami, ktoré stoja okolo 20 eur.
„Pracujeme so základnými surovinami, aby sme koncentrovali chute bez použitia veľkého množstva cukru alebo chemikálií,“ povedal agentúre AFP barman, ktorý vytvára menu pre reštaurácie ocenené michelinskou hviezdou.
„Vytvárame vlastné chute, a to je skutočná inovácia,“ zdôrazňuje Giroud.
Čapované koktaily
Američan Ben Wilson a Kanaďan Mike Jordhoy mali podnik v Londýne, teraz ale sa presídlili do Paríža. Otvorili tam prvý bar, kde sa vopred namiešané nápoje čapujú z píp umiestnených na stene.
K tomuto netradičnému riešeniu pristúpili po pandémii covidu-19, pretože nemohli zohnať schopných zamestnancov. Koncept im navyše umožnil udržať ceny koktailov na relatívne prijateľnej cene 13 eur.
Bar Unplug (odpojiť sa) okrem exotických koktailov ponúka aj zážitky. Zákazníkom spolu s nápojmi z Ázie, Afriky alebo Južnej Ameriky premieta videá z týchto končín sveta.
„Chcel som vytvoriť inovatívne miesto. Všetci poznáme klasiku, ale ja nechcem upadnúť do starej rutiny. Rád riskujem a vyzývam k tomu aj svojich zákazníkov,“ hovorí Romain Caron, tvorca baru inšpirovaného trojhviezdičkovou imerzívnou reštauráciou Ultraviolet francúzskeho šéfkuchára Paula Paireta.
Čítajte viac Zvoní luxusu umieráčik? Značkové obchody bez bohatých turistov majú vysoké straty Čítajte viac Big Ben nie je veža, v Afrike majú jedno metro, Rusi sú expresní: 10 faktov o svete